Tele2 förnyar ramavtal med TietoEnator

Tele2 förnyar ramavtal med TietoEnator TietoEnator har tecknat ett nytt ramavtal med teleoperatören Tele2. Det nya avtalet sträcker sig till den 31 december 2002 och gäller konsulttjänster inom IT. TietoEnator har redan haft ramavtal med Tele2 under några år och har medverkat i flera av Tele2:s projekt. De tre senaste åren har man även utbildat Tele2:s projektledare i TietoEnators egen projektstyrningsmetod, PPS. Tele2 erbjuder fast och mobil telefoni samt datanät- och Internettjänster till företag och privatpersoner. Tele2 finns i 21 länder och har över 13,7 miljoner kunder. För ytterligare information, kontakta: Erik Nordmark, TietoEnator Telecom Sweden, mobil: 0709-94 66 49, e-mail: erik.nordmark@tietoenator.com Med mer än 10000 anställda och en årlig omsättning motsvarande cirka 1,1 miljarder euro, är TietoEnator en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa. TietoEnator erbjuder konsulttjänster, utveckling, drift och förvaltning av sina kunders affärsverksamheter i den digitala ekonomin. Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och IT-expertis. www.tietoenator.com TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Centrala media ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00450/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00450/bit0001.pdf