TietoEnator och danska designbyrån Lofi A/S utvecklar Danmarks Lantbruksuniversitets webbplats Spetskompetens inom svensk IT och dansk design ligger bakom Danmarks Lantbruksuniversitets nya internationellt orienterade webbplats. TietoEnator och designbyrån Lofi A/S har genomfört projektet avseende utveckling, design och produktion av webbplatsen. Projektet är ett bra exempel på det växande samarbetet mellan företag i Öresundsregionen. För TietoEnator, som i projektet stått för programmering och implementation, var samarbetet med Lofi och Lantbruksuniversitetet en positiv upplevelse. Målet är att bli den ledande leverantören av liknande lösningar för den offentliga sektorn i Öresundsregionen. - Kombinationen av Lofis kunnande om design, kommunikation tillammans med TietoEnators kunnande inom IT ger en unik styrka. Därtill kommer bådas kännedom om marknaden i Öresundsregionen, säger Tommi Irebo, konsultchef i TietoEnator DevCon. - Vi ser fler möjligheter än begränsningar, och önskar i framtiden vara med och bygga den nödvändiga bron mellan de två affärskulturerna och ta det bästa från varje sida, säger Lotte Kühl, VD för Lofi. Danmarks Lantbruksuniversitet, Den kongelige Veterinær- og Landbohøjskole, har cirka 3500 studenter och 1000 medarbetare. Kontaktpersoner och information: Tommi Irebo, konsultchef TietoEnator DevCon, 040-664 42 06, tommi.irebo@tietoenator.com Lotte Kühl, VD Lofi A/S, +45 33 26 31 00, lotte.kuhl@lofi.dk Med nästan 12.000 anställda och en årlig omsättning motsvarande cirka 1,1 miljarder euro, är TietoEnator en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa. TietoEnator erbjuder konsulttjänster, utveckling, drift och förvaltning av sina kunders affärsverksamheter i den digitala ekonomin. Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och IT-expertis. www.tietoenator.com Lofi A/S utvecklar integrerade design- och kommunikationslösningar som har kundernas affärsmässiga fundament som utgångspunkt. Lofi är i dag Danmarks tredje största designbyrå, med kontor i Frederiksberg. 2000 och 2001 blev Lofi utnämnt till Gazelle-företag och Øresunds-Gazelle av finanstidningen Børsen. Lofi är certifierat av Intel Corporation. Bland Lofis kunder finns Intel, Lexel, LK, Nohau Elektronik AB, ONROX AB, Zealand Pharma samt flera företag i södra Sverige. TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Centrala media ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT00180/wkr0002.pdf