TietoEnator satsar på M2M

TietoEnator satsar på M2M TietoEnators satsning inom området Machine-to-Machine stärks nu ytterligare med ett nystartat M2M Solution Center. Syftet är att erbjuda kunderna en helhetslösning, från behovsanalys och affärsutveckling till systemintegration och drift. TietoEnators M2M Solution Center är baserat i Kista. M2M innebär kommunikation mellan maskiner via till exempel mobilnätet. Ett M2M-system gör att informationen i maskiner och fordon alltid är tillgänglig, och att produkter, människor och affärssystem kan länkas samman oavsett tid och plats. På så sätt skapas nya affärsmöjligheter. En M2M-lösning kan användas för att effektivisera en verksamhet men lika ofta kan tekniken skapa helt nya affärsmöjligheter. TietoEnator erbjuder helhetslösningar inom M2M med fokus på kundens affärsnytta. Företagets satsning bygger på bred kompetens inom såväl affärs- som teknikutveckling i kombination med djupt kunnande om kundernas branscher och målet är att skapa nya affärsmöjligheter för företagets kunder. Vi tror att M2M-tekniken kommer att bli en affärskritisk del av våra kunders verksamhet och därför är satsningen på ett Solution Center strategiskt viktig. Trådlös kommunikation är ett viktigt steg i byggandet av informationssamhället, säger Juhani Strömberg, development director på TietoEnator. Användningsområdena för M2M är många och typiska applikationer är avläsning av mätare och fjärrkontroll av maskiner och processer. Andra områden är övervakning av transporter och kommunikation med medicinska system. För ytterligare information, v g kontakta: Juhani Strömberg, Development Director, TietoEnator, +358 9 862 61515, 0400-402 158 Mikael Carlsson, Director M2M Solutions, TietoEnator, 08-703 62 74, 0708- 50 00 09 http://www.tietoenator.com/m2m Med nästan 11.000 anställda och en årlig omsättning motsvarande cirka 1,1 miljarder euro, är TietoEnator en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa. TietoEnator erbjuder konsulttjänster, utveckling, drift och förvaltning av sina kunders affärsverksamheter i den digitala ekonomin. Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och IT-expertis. www.tietoenator.com TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Centrala media ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/04/20020304BIT00190/wkr0002.pdf