TietoEnator vann outsourcingaffär för Landstinget Halland

TIETOENATOR ABP PRESSMEDDELANDE 17.7.2002 KL 13.00 1 (1) TietoEnator vann outsourcingaffär för Landstinget Halland Landstinget Halland har efter en omfattande utvärdering valt TietoEnator som framtida leverantör av drifts- och konsulttjänster. Beslutet avser leveranser under fyra år med möjlighet till ytterligare fyra års förlängning. TietoEnator uppskattar ordervärdet på den nu avslutade upphandlingen till inledningsvis ca 50 miljoner kronor under de första fyra åren. - TietoEnator stärker genom detta ytterligare sin position som ledande leverantör av outsourcingtjänster. Vi stärker också vår ställning som IT- leverantör i Västsverige och Halland, säger Bo Gärdfors, TietoEnator healthcare. Affären omfattar inledningsvis drift av ett fyrtiotal servrar och en stor mängd konsulttjänster. Enligt landstingets IT-strategi ska all IT- drift och IT-konsulting på sikt överföras till externa leverantörer. Detta innebär att det finns en stor potential för TietoEnator att leverera ytterligare drifttjänster för landstingets drygt 60 IT-system. För ytterligare information, kontakta: Bo Gärdfors, marknadschef, TietoEnator Public& Healthcare, 070-511 16 32, bo.gardfors@tietoenator.com Nils Knutsson, marknadsdirektör TietoEnator Public & Healthcare, 070-835 44 76, nils.knutsson@tietoenator.com Med nästan 12.000 anställda och en årlig omsättning motsvarande cirka 1,1 miljarder euro, är TietoEnator en ledande leverantör av värdeadderande IT-tjänster i Europa. TietoEnator erbjuder konsulttjänster, utveckling, drift och förvaltning av sina kunders affärsverksamheter i den digitala ekonomin. Koncernens tjänster bygger på en kombination av djup branschkunskap och IT-expertis. www.tietoenator.com TIETOENATOR ABP DISTRIBUTION Centrala media ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/17/20020717BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/17/20020717BIT00160/wkr0002.pdf