Nytt avtal i Norge

TiksPac AB (publ) har tecknat flerårigt avtal med Lindås kommun.

TiksPac-stationer kommer att placeras ut på strategiska platser. TiksPac-stationerna underhålls därefter av kommunens tekniska organisation eller av kommunen annan utsedd aktör. Avtalet med Lindås kommun omfattar 15 st. TiksPac-stationer.

Lindås kommun är en kommun i Hordaland fylke i Norge. Lindås kommun har en folkmängd

på drygt 15 000.

Stig-Arne Mårtensson, VD

TiksPac AB (publ)

stig-arne.martensson@tiks.se

Kort om TiksPac AB (publ)

Genom TiksPacs miljökoncept tillhandahålls stationer för hundpåsar och uppsamling av hundpåsar på ett sätt som är kostnadsfritt såväl för hundägare som för den som svarar för renhållningen inom det aktuella området (uppdragsgivarna). Verksamheten finansieras av företag (sponsorkunder) som mot en avgift erhåller en mediaplats på stationerna och därmed visar engagemang för sin lokala miljö. Tjänsten är kostnadsfri för uppdragsgivarna, som dock svarar för utplacering, skötsel och drift av stationerna. TiksPac svarar, genom underleverantörer, för produktion av påsar, tillverkning av stationer, utskrift och montering av dekaler på stationer samt distribution av påsar. Bolagets avgiftsmodell framgår av den senaste bokslutskommunikén.