Nytt i England

TiksPac AB (publ) har hittat nya och bättre kontorslokaler samt anställt ytterligare en medarbetare i dotterbolaget TiksPac UK Ltd.

Mark Northey har anställts som Team Leader Sales. Mark kommer själv att arbeta med försäljning samt ha övergripande ansvar för kommande Sales Team och den totala försäljningsbudgeten för kontoret.

Mark har tidigare erfarenhet av både direkt- och telefonförsäljning samt de ledaregenskaper en Team Leader bör inneha.

Vi har även tagit beslut på att skaffa egna lokaler i stället för att hyra in oss hos Keep Britain Tidy i Wigan som vi tidigare kommunicerat. Detta beslut har tagits av olika anledningar, dels läget/placering, dels gynnsamma hyreskostnader och det finns större utvecklingspotential i de nya lokalerna.

De nya kontorslokalerna ligger i Newton le Willows, en stad strategiskt placerad mitt emellan Liverpool och Manchester.

Stefan Arvidsson, Sales Manager Europa låter hälsa att nu börjar flera bitar falla på plats och att första säljprojektet vilket blir Swale snart kommer att startas upp.

Stig-Arne Mårtensson, VD

TiksPac AB (publ)

stig-arne.martensson@tiks.se

Kort om TiksPac AB (publ)

Genom TiksPacs miljökoncept tillhandahålls stationer för hundpåsar och uppsamling av hundpåsar på ett sätt som är kostnadsfritt såväl för hundägare som för den som svarar för renhållningen inom det aktuella området (uppdragsgivarna). Verksamheten finansieras av företag (sponsorkunder) som mot en avgift erhåller en mediaplats på stationerna och därmed visar engagemang för sin lokala miljö. Tjänsten är kostnadsfri för uppdragsgivarna, som dock svarar för utplacering, skötsel och drift av stationerna. TiksPac svarar, genom underleverantörer, för produktion av påsar, tillverkning av stationer, utskrift och montering av dekaler på stationer samt distribution av påsar. Bolagets avgiftsmodell framgår av den senaste bokslutskommunikén.