Resultat av konvertering i sista konverteringsperioden avseende KV1

I den fjärde och sista konverteringsperioden av konvertibeln KV 1, från den 12 februari 2016 till och med den 26 februari 2016, har 3.115.367,50 konvertibler konverterats till 890.105 aktier.

Efter att registrering skett hos Bolagsverket kommer antalet aktier i TiksPac att uppgå till 8.508.208 stycken. Aktiekapitalet kommer att uppgå till 850.820,80 kronor. Nyemitterade aktier via konvertering kommer att kunna handlas på AktieTorget från slutet av mars 2016.

Tillsammans med de tidigare konverteringsperioderna har totalt 5.278.728 konvertibler konverterats till 1.508.208 aktier, vilket motsvarar 66 procent av samtliga emitterade konvertibler.

Antalet konvertibler som inte konverterats till aktier uppgår därmed till 2.721.272 stycken á 1 krona per konvertibel. Dessa konvertibler kommer att återbetalas per 31 mars 2016 via Euroclears försorg jämte upplupen periodränta om 5 procent.

Sista dag för handel med konvertibeln KV 1 på AktieTorget kommer att bli torsdagen den 24 mars 2016.

Stefan Arvidsson, tf VD / Sales Manager Europe