Tilgin ingår supportavtal för mjukvara med ledande systemintegratör för IPTV-lösningar till europeisk operatör

16 oktober 2007, Stockholm: Tilgin, ett ledande företag inom kundplacerad utrustning (CPE) för triple play- och IMS-baserade tjänster, meddelar idag att man ingått ett supportavtal för mjukvara med en ledande systemintegratör för IPTV set-top-boxlösningar till en europeisk före detta monopoloperatör.

Det treåriga avtalet täcker mjukvarusupport samt konsult- och utbildningstjänster för en stor IPTV-lösningskund och reflekterar en av Tilgins högsta nivåer av professionella supporttjänster för mjukvara. Avtalet förser en av världens ledande systemintegratörer med tillgång till supporttjänster genom Tilgins Technical Assistance Center och inkluderar också fortlöpande mjukvaruuppgraderingar av Tilgins Mood 300 IPTV-lösning.

Den europeiska före detta monopoloperatören använder Tilgins Mood 300 set-top-boxplattform och dess end-to-end lösning för IPTV är en av Europas både största och tekniskt mest avancerade kommersiella IPTV-installationer.

“Detta avtal understryker värdet av mjukvaran i Tilgin-lösningar. Det är ännu ett viktigt steg mot ökade intäkter från våra professionella tjänster och supporterbjudande och är vårt hittills största supportkontrakt”, säger Ola Berglund VD på Tilgin. "För Tilgins kund, och därigenom indirekt dennes kund, den europeiska operatören, innebär supportavtalet tillgång till uppgraderingar och vår expertis, vilket ger dem ett framtids- och kvalitetssäkert IPTV-erbjudande."