TimeSpace Radio - avtal med fransk återförsäljare

TimeSpace Radio har tecknat avtal med fransk återförsäljare TimeSpace Radio har tecknat ett avtal med Etudes Informatiques et Électroniques (i2e) omfattande marknadsföring och försäljning av TimeSpace Radio's produkter i Frankrike samt ett antal länder i fransktalande Afrika. - Avtalet med i2e är ett led i vår strategi att genom kvalificerade återförsäljare, s k VAR's (Value Added Resellers), nå största möjliga marknadsnärvaro. i2e är ett utmärkt exempel på en sådan partner som besitter såväl affärsmässig som teknisk förmåga att utgöra TimeSpace Radio's förlängda arm, säger Anders Johansson, VD TimeSpace Radio. - Vi ser stora framtida möjligheter genom detta samarbete. i2e är ett privat företag verksamt inom försvar, telekommunikation och elektronikkonstruktion. De har egenutvecklad och kompletterande mikrovågsutrustning för datakommunikation samt en avsevärd erfarenhet av utveckling inom data- och telekommunikationsområdet. i2e bedriver marknadsföring och försäljning, samt erbjuder tjänster som installation och fältsupport, från sina kontor i Paris och Aix-en-Provence. De har idag flera av de ledande franska teleoperatörerna som kunder. i2e har ca 140 anställda och omsätter ca 130 MFr. - De unika egenskaperna hos TimeSpace Radio´s bredbandssystem bör möta en öppen marknad i Frankrike. Det är vår uppfattning att en sådan avancerad produkt, som kompletterar vår egen produktfamilj, kommer att bidra till i2e's fortsatta expansion inom telekommunikationssektorn, säger Thierry Tartary, VD i2e. i2e ställer ut på "the Telecoms Week" i Paris under perioden 30 november till 3 december. TimeSpace Radio AB har utvecklat en världsledande teknik för att kostnadseffektivt och flexibelt kunna bygga radionät med hög bandbredd och kapacitet för data- och telekommunikation i lokala och regionala områden. TimeSpace Radio har idag 36 anställda och noteras f.n. i Reutersystemet med Aros Securities som marketmaker. För mer information besök gärna www.timespace.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/01/19991101BIT00230/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/11/01/19991101BIT00230/bit0002.doc