Inbjudan till Tobiis telefonkonferens i samband med bokslutskommunikén 2015

Stockholm, 20 januari 2016 – Tobii AB avser att offentliggöra sin bokslutskommuniké för perioden 1 januari–31 december tisdagen den 16 februari kl. 08.00 svensk tid. I samband med bokslutskommunikén håller Tobii en telefonkonferens med webbpresentation för press och aktiemarknad.

Tobiis VD och koncernchef Henrik Eskilsson och CFO Esben Olesen presenterar och kommenterar bokslutskommunikén. Efter presentationen finns möjlighet att ställa frågor. Presentationen hålls på engelska.

Tisdagen den 16 februari 2016 kl. 10.00

Telefonnummer etc.

Deltagare i Sverige ringer in på 08-50 65 39 36 eller 020-08 83 443.

Deltagarkod: 3435987

Telefonnummer för internationella deltagare finns på Tobiis hemsida under Bokslutskommuniké 2015 .

Försäkra dig om att du är ansluten till telefonkonferensen genom att ringa in och registrera dig några minuter innan konferensen börjar.

Webbpresentation

Länk till webbpresentationen . Länken till webbpresentationen finns även på sidan för Bokslutskommuniké 2015 . Där kommer även presentationen och delårsrapporten att finnas tillgängliga efter offentliggörandet och telefonkonferensen.

Välkommen!

Tobii offentliggör denna information enligt svensk lag om värdepappersmarknaden och/eller svensk lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 januari 2016, kl. 8.00.

För mer information

Sara Hyléen, Corporate Communications Director, tel: 070-916 16 41, e-post: sara.hyleen@tobii.com

Tobii är världsledande inom eyetracking. Vår vision är en värld där all teknik fungerar i total harmoni med naturligt mänskligt beteende. Tobii bedriver verksamhet inom tre affärsområden : Tobii Dynavox gör specialutvecklade datorer som styrs med ögonrörelser eller pekskärm som används av människor med särskilda behov. Tobii Pro utvecklar och säljer eyetracking-lösningar och tjänster för att studera mänskligt beteende som idag används av mer än 2000 företag och 1500 forskningsinstitutioner, däribland samtliga av världens 50 mest välansedda universitet. Tobii Tech vidareutvecklar Tobiis teknologi för nya volymmarknader såsom datorspel, vanliga datorer, virtual reality och fordon. Tobii har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm (TOBII). Koncernen har cirka 600 anställda. Läs mer på  www.tobii.com .

Om oss

Tobii Technology is the global market leader in eye tracking and eye control. This technology makes it possible for computers to know exactly where users are looking. Our products are widely used within scientific research and in commercial market research and usability studies, as well as by disabled people as a means to communicate. Today Tobii contributes with a wide range of Augmentative and Alternative Communication (AAC) products. Tobii’s mission is to bring eye tracking into broader use and the company offers market leading eye tracking technology to industrial partners within areas such as gaming, diagnostics, car safety and computer control. Founded in 2001, Tobii has continuously shown very rapid year-to-year revenue growth, and have received numerous awards and recognitions for its accomplishments. The company is based in Stockholm, Sweden, with offices in the US, Germany, Norway, Japan and China. Our products are sold directly to customers and through resellers and partners worldwide.