Johan Wilsby ny CFO på Tobii

Tobii har utsett Johan Wilsby till ny CFO och medlem av Tobiis koncernledning. Johan har mångårig erfarenhet som CFO och finanschef för teknik- och börsbolag som Fingerprint Cards, Transmode, Hewlett-Packard och Microsoft.

– Johan har en gedigen och relevant bakgrund med erfarenhet från flera stora internationella teknikbolag. Jag ser fram emot att vidareutveckla Tobiis ekonomi- och finansfunktion tillsammans med Johan och hälsar honom varmt välkommen till Tobii, säger Henrik Eskilsson, Tobiis VD.

Johan Wilsby kommer närmast från Fingerprint Cards där han varit CFO sedan 2015. Dessförinnan var han CFO på Transmode, finanschef på Hewlett-Packard i Norden och Baltikum och finanschef för västra Europa på Microsoft.

Johan Wilsby efterträder Esben Olesen som kommer att lämna Tobii i mars, vilket tidigare har kommunicerats i delårsrapporten för det tredje kvartalet 2016. Han kommer att tillträda tjänsten senast i augusti i år.

Denna information är sådan information som Tobii AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 februari 2017, kl. 13:00.

Kontakt:

Sara Hyléen, Corporate Communications Director, tel: 070-916 16 41, e-post: sara.hyleen@tobii.com

Tobii är världsledande inom eyetracking. Vår vision är en värld där all teknik fungerar i total harmoni med naturligt mänskligt beteende. Tobii bedriver verksamhet inom tre affärsområden: Tobii Dynavox gör specialutvecklade datorer som styrs med ögonrörelser eller pekskärm som används av människor med särskilda behov. Tobii Pro utvecklar och säljer eyetracking-lösningar och tjänster för att studera mänskligt beteende som idag används av mer än 3 000 företag och 2 000 forskningsinstitutioner, däribland samtliga av världens 50 mest välansedda universitet. Tobii Tech vidareutvecklar Tobiis teknologi för nya volymmarknader såsom datorspel, vanliga datorer, virtual reality och fordon. Tobii har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm (TOBII). Koncernen har drygt 700 anställda. Läs mer på www.tobii.com.