Mariefjärd AB (publ) offentliggör prospekt och ansöker om notering av obligationslån på Nasdaq Stockholm

Mariefjärd AB (publ), som är ett dotterbolag till Tobin Properties AB, emitterade den 30 mars 2017 ett fyraårigt säkerställt obligationslån om 300 miljoner kronor på den svenska obligationsmarknaden. Obligationslånet löper med en rörlig ränta om STIBOR (3 månader) + 6.00 procentenheter och har slutförfall den 30 mars 2021. Bolaget har ansökt om upptagande till handel av obligationerna vid Nasdaq Stockholm och i samband därmed upprättat ett prospekt som godkänts av, och registrerats hos, Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att finnas tillgängligt på bolagets webbplats (www.tobinproperties.se/investerare) och Finansinspektionens webbplats (www.fi.se). Obligationerna kommer att tas upp till handel så snart som möjligt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Per Alnefelt, CFO Tobin Properties

Telefon: 072-717 02 17, E-post: per.alnefelt@tobinproperties.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Mariefjärd AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (596/2014/EU). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 maj 2017, kl. 19.30.

Tobin Properties är ett fastighetsutvecklingsföretag vars affärsidé är att skapa väldesignade bostäder med funktionella lösningar utifrån medvetna människors behov. Tobin Properties projektportfölj består av utvecklingsprojekt med ett bedömt totalt utvecklat värde om cirka 13 900 MSEK. Tobin Properties har en stam- och preferensaktie noterad på Nasdaq First North Premier och sedan juli 2016 finns Tobin Properties obligationslån noterat på Nasdaq First North Bond Market. Avanza Bank AB agerar Certified Adviser åt bolaget.