Tobin Properties förvärvar blivande byggrätter i centrala Nacka

Tobin Properties har tecknat avtal om att förvärva ett trettiotal sammanhängande villatomter omfattande cirka 35 000 kvm mark i Nacka. Syftet med förvärvet är att, tillsammans med Nacka, utveckla en ny stadsdel och genom en detaljplaneändring möjliggöra för nyproduktion av cirka 6–700 bostäder.

Området ligger längs Birkavägen, mellan Sickla och Nacka Forum, strax intill den blivande tunnelbanestationen.

”Det här projektet ligger väl i linje med vår ambition att arbeta med större stadsutvecklingsprojekt. Projektet är även beläget i en mycket attraktiv och expansiv del av Stockholm”; säger Erik Karlin VD Tobin Properties.

Köpeskillingens storlek är beroende av den slutliga mängden byggrätter. Avtalen är villkorade av lagakraftvunnen detaljplan.

För ytterligare information, vänligen gå in på tobinproperties.se eller kontakta:

Telefon: 0704 - 20 44 33, E-post: erik.karlin@tobinproperties.se

Tobin Properties är ett fastighetsutvecklingsföretag vars affärsidé är att skapa väldesignade bostäder med funktionella lösningar utifrån medvetna människors behov. Tobin Properties projektportfölj består av utvecklingsprojekt med ett bedömt totalt utvecklat värde om cirka 13 900 MSEK. Tobin Properties har en stam- och preferensaktie noterad på Nasdaq First North Premier och sedan juli 2016 finns Tobin Properties obligationslån noterat på Nasdaq First North Bond Market. Avanza Bank AB agerar Certified Adviser åt bolaget.