TOPCOM Kidzzz: High-tech för de yngsta

Med över 15 års erfarenhet av marknaderna telekom och lifecare har TOPCOM nu tagit till vara hela företagets know-how inom multimediateknik för att utveckla produkter speciellt för yngre barn och spädbarn. Under det nya varumärket TOPCOM Kidzzz, med egen image och logotyp, lanserar nu TOPCOM ett brett sortiment av trådlösa barnvakter och produkter för vård och skötsel av barn.

”TOPCOM har tillhandahållit högkvalitativa produkter inom telekom och lifecare världen över sedan 1991. Med TOPCOM Kidzzz strävar vi efter att bli ledande när det gäller produkter för små barn. TOPCOM:s två kärnvärden är lätthanterlighet och teknologi, och i Kidzzz-produkterna sammanför vi flera högteknologiska funktioner för att göra livet lättare för föräldrar och andra som tar hand om barnen. I vanliga fall förknippar man teknologi med att något ska vara avancerat, men Kidzzz har vänt på begreppen. Att installera och använda produkter från TOPCOM Kidzzz är rena barnleken", säger Leif W. Erichsen, Nordic Manager för TOPCOM.

Digital trådlös barnvakt med kamera- Babyviewer 2500
Babyviewer 2500 är en digital trådlös barnvakt med en 6 cm LCD-skärm av mycket hög kvalitet som ger knivskarp bild även i mörker. Räckvidden är upp till 150 meter utomhus. En tydlig LED-indikering på mottagarenheten (hos föräldrarna) visar när det är något ljud i rummet där sändaren finns (hos barnen). Sändarenheten har även inbyggd nattbelysning och ett urval vaggvisor för en lugnande inverkan på barnet. Kameran fästes med en klämma på barnsängen och det ingår även en upphängningssnodd och reseförpackning.

Digital trådlös barnvakt - Babytalker 2500/2000
Babytalker 2500/2000 ger både föräldrar och barn trygghet och ro tack vare de många nyttiga funktionerna, som nattbelysning och ett urval av vaggsånger på sändarenheten och LED-indikering på motagarenheten som visar om det förekommer ljud där sändarenheten är placerad. Babytalker 2500 har en räckvidd på upp till 150 meter (utomhus). Genom att man kan tala till barnet från mottagarenheten kan man lugna barnet och kommunicera redan när man är på väg. Utrustningen levereras i en praktisk reseförpackning, bältesfäste och upphängningssnodd. Babytalker 2500 har även en lillebror – Babytalker 2000.

Toby och Lily - två kramvänliga figurer med inbyggda MP3-spelare
Toby och Lily är två nya medlemmar i TOPCOM Kidzzz-familjen. De två söta och kramvänliga figurerna har inbyggd MP3-spelare med förinspelade instrumentala barnvisor och en lagringskapacitet av 256 MB. Givetvis kan man spela in egen musik via USB 2.0 för att passa barnens och föräldrarnas smak. Volymen från de inbyggda stereohögtalarna regleras enkelt via figurernas tassar. Givetvis är de tvättbara.

Barnet kan sova lugnt med Ultrasonic Humidifier 1801
Med Ultrasonic Humidifier 1801 får du enkelt ett bra inomhusklimat så dina barn kan sova gott. Man riskerar också i mindre grad problem med astma, allergi eller andra problem som påverkar andningen. Med Ultrasonic Humidifier 1801 kan man nu skapa en bättre luftmiljö för barnet genom att luftfuktigheten är lätt att kontrollera. Inbyggd jonisering fräschar upp och renar luften och Ultrasonic Humidifier 1801 har dessutom en särskild LCD-skärm där man lätt kan se och ställa in utrustningen.

Digital barnvåg - Digital Baby Scale 2010
Den digitala barnvågen Digital Baby Scale 2010 är mycket exakt och lätt men ändå robust. Med Digital Baby Scale 2010 blir det enkelt att hålla koll på hur barnet växer.

Termometrar
TOPCOM Kidzzz har även termometrar i sortimentet. Ear & Forehead Thermometer 101 (som mäter i örat eller på pannan) ger ett kliniskt tillförlitligt mätresultat. Baby Soother Thermometer 100 är en napp med inbyggd termometer. Med badtermometern Baby Bath Thermometer 100 får barnen en rolig badleksak samtidigt som föräldrarna har koll på vattentemperaturen. Den finns som skojig anka eller trevlig elefant.

Du hittar hela sortimentet på www.topcom-kidzzz.com

Svensk distributör för TOPCOM Kidzzz är Carlo i Jönköping AB.
Carlo i Jönköping AB är ett grossistföretag som varit verksamma inom barn och babybranschen sedan mitten av 1960-talet. Företagets produkter finns representerade i de flesta fackhandelsbutiker i Sverige. För mer information se www.carlobaby.com

TOPCOM, som grundades 1991, är en ledande tillverkare av trådlösa DECT-telefoner, VoIP hårdvara, Trådlösa nätverksprodukter, Walkie-Talkies, Bredbandslösningar och Lifecare-produkter. Topcoms mission är att erbjuda eleganta, innovativa, lättinstallerade och användarvänliga lösningar till mindre företag och konsumenter. Produkterna är tillgängliga genom ledande återförsäljare, kataloger, webb-shopar och operatörer över hela Europa. TOPCOM-gruppen har 9 dotterbolag i Europa och Asien. Mer information om TOPCOM finns på www.topcom.se

För ytterligare information kontakta:

TOPCOM
Gitte Larsen, Business Manager TOPCOM Kidzzz
E-post: gitte.larsen@topcom.dk - Tel: + 45 48 14 25 00

Leif W. Erichsen, Nordic Manager TOPCOM
E-post: leif.erichsen@topcom.dk - Tel: + + 45 48 10 35 14, eller + 45 23 23 86 86

Karlöf Marknadsföring AB (nordisk PR-byrå för TOPCOM)
Kontakta för mer info, foton, produkter för testning osv.:
Göran Karlöf - E-post: info@karlof.nu – Tel: 08 - 676 01 50