BIG Travels huvudkontor väljer SMART Glas™ från TopRight Nordic

Ljusteknikföretaget TopRight Nordic får nu ytterligare en order på SMART Glas™ från BIG Travel, som är en av Sveriges största reseförsäljare. Ordervärdet är 902 000 kronor. TopRight har tidigare kommunicerat ett leveransavtal avseende  nio av koncernens 30 resebutiker,  till ett värde av ca 2,7 miljoner kronor. Denna beställning sker inom ramarna för detta avtal.

Från traditionell glasfasad till en häftig och viktig inspirationsyta, förvandlar nu BIG Travels sitt huvudkontor i Mörby med hjälp av SMART Glas.

För BIG Travel är det viktigt att vara nära sina kunder, och viktigt att medarbetarna lever sig in i varumärket. Efter att ha installerat SMART Glas i resebutiker väljer nu BIG Travel att även utrusta sitt huvudkontor med SMART Glas. Tanken är att skapa en enhetlig känsla för varumärket, hos både medarbetare och kunder.

”Reseupplevelsen börjar innan du kliver in i butiken, och innan våra medarbetare kommer in på kontoret. Vi säljer reseupplevelser och då är det viktigt att alla våra medarbetare förstår att den börjar långt innan själva resan, även innan köpet av resan. Nu blir inte bara BIG Travels resebutiker utan även huvudkontoret levande inspirationsytor dygnet runt”, säger Fredrik Flygare på BIG Travel.

Ordervärdet på installationen hos BIG Travels huvudkontor uppgår till 902 000 kronor.

”Stora kontor är idag ofta utrustade med stora glasytor. Att utnyttja dessa till att vara mer än bara fönster, är något vi bara sett början på. BIG Travel gör detta på ett fantastiskt smart sätt, då man knyter ihop användandet av SMART Glas mot både kund och medarbetare. Dagens marknadsförare vet hur viktigt det är att bygga en tydlig profil både internt och externt. I BIG Travels fall är ju medarbetarna en del av reseupplevelsen för kunden, och att inspirera dem blir då lika viktigt som att inspirera kund”, säger Anders Myrbäck, VD TopRight Nordic

Om SMART Glas™ från TopRight Nordic
SMART Glas™ är en ny glasteknik från TopRight Nordic som väcker stort intresse både lokalt och globalt. Stora glasytor som butiks- och kontorsfönster utrustas med SMART Glas från TopRight och genom att addera speciella projektorer åstadkommer man Digitalt Glas™. Med endast en knapptryckning kan man sedan på mindre än en sekund växla mellan om fönstret ska vara transparent, frostat eller en jättestor digital upplevelseyta med film, erbjudanden och nyhetslanseringar. Högteknologiskt men enkelt och rent. En flexibilitet som öppnar upp för många kreativa idéer och användningsområden. Befintliga skyltfönster blir dygnet runt-upplevelser och budskapsspridare.

BIG Travel
BIG Travel är en av Sveriges största resebyråkedjor med 23 butiker i Sverige. Ägare är Taptum AB och i BIG Travel koncernen ingår också Resecity med 9 butiker sedan den 1 maj 2017. BIG Travel säljer både affärs- och privatresor och har ett brett utbud inom flyg, charter, sportresor, kryssningar, rundresor mm. Lokal närvaro och personlig service är viktiga detaljer. I verksamheten ingår också grupp- och konferensresor. Taptum Finance AB är majoritetsägare av BIG Travel och är en av de större ägarna i TopRight Nordic AB.

Styrelsen för TopRight Nordic AB (publ) bedömer att informationen i detta pressmeddelande är av kurspåverkande karaktär.

Fredrik Flygare, HR-Direktör och projektledare för BIG Travels nya huvudkontor, Danderyds centrum på 072-238 26 26 eller via mail, fredrik.flygare@bigtravel.se

TopRight Nordic arbetar med modern glas- och ljusteknologi som förbättrar säkerheten på vägarna, hjälper varumärken att synas på nya sätt och förvandlar traditionella exponeringsytor till interaktiva upplevelsefönster. TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM börsen.

Taptogatan 6
115 26 Stockholm +46(0)8 530 300 50 www.toprightnordic.com