Länsförsäkringar Stockholm väljer SMART Glas™ från TopRight Nordic

Länsförsäkringar kontor på Stureplan vill skapa en tydligare marknadsplats och lägger en order hos ljusteknikföretaget TopRight Nordic på SMART Glas™. Ordervärdet är 240Tkr.

Länsförsäkringar och kontoret på Stureplan, väljer att mot sina kunder använda SMART Glas™ från TopRight Nordic. På glaset kommer man att projicera budskap och erbjudanden.

”Läget och att använda glasytan och SMART Glas till att skapa en ny typ av kommunikation till sina kunder är innovativt och i högsta grad nyskapande. Vi är självklart stolta över att Länsförsäkringar är en av dem som insett värdet av att använda detta i sin kommnikation mot kund”, säger Anders Myrbäck, VD på TopRight Nordic.

Installationen beräknas till oktober 2018 och ordervärdet för TopRight Nordic ligger på 240Tkr.

Om SMART Glas™ från TopRight Nordic
SMART Glas™ är en ny glasteknik från TopRight Nordic som väcker stort intresse både lokalt och globalt. Stora glasytor som butiksfönster utrustas med SMART Glas och genom att addera speciella projektorer åstadkommer man Digitalt Glas™. Med endast en knapptryckning kan kunder på mindre än en sekund växla mellan om fönstret ska vara transparent, frostat eller en jättestor digital upplevelseyta med film, erbjudanden och nyhetslanseringar.

Högteknologiskt men enkelt och rent. En flexibilitet som öppnar upp för många kreativa idéer och användnings-områden. Befintliga skyltfönster blir dygnet runt-upplevelser. Fönster, insynsskydd och skärm i ett.

Länsförsäkringar
Länsförsäkringsgruppen består av 23 självständiga länsförsäkringsbolag i samverkan. Varje bolag ägs av sina sakförsäkringskunder och agerar på sin egen geografiska hemmaplan, nära sina kunder.

Varje bolag äger i sin tur det gemensamma bolaget Länsförsäkringar AB med dotterbolag där verksamhet som passar bäst att drivas gemensamt har samlats. Kundmötet sker alltid lokalt, där kunden bor och verkar.

Styrelsen för TopRight Nordic AB (publ) bedömer att informationen i detta pressmeddelande är av kurspåverkande karaktär.

TopRight Nordic arbetar med modern glas- och ljusteknologi som förbättrar säkerheten på vägarna, hjälper varumärken att synas på nya sätt och förvandlar traditionella exponeringsytor till interaktiva upplevelsefönster. TopRight Nordic AB (publ) är ett publikt aktiebolag noterat på NGM börsen.

Taptogatan 6
115 26 Stockholm +46(0)8 530 300 50