OneMed väljer SMART glas

Ljusteknikföretaget TopRight Nordic får uppdraget att leverera SMART glas till MER Solution Arkitekters projekt att utveckla OneMeds innovativa kontorsmiljö.

OneMed är en av Europas ledande leverantörer till hälso- och sjukvården med en omsättning på mer än 4 miljarder kronor och huvudkontor i Stockholm. Koncernens expansiva verksamhet är driven av utveckling och kvalitet. Därför är det extra glädjande att OneMed väljer SMART glas från TopRight Nordic för att göra bolagets kontorsmiljöer innovativt flexibla. Med en knapptryckning väljer man enkelt mellan transparent öppenhet eller ett avskärmat konferensutrymme genom SMART glas-lösningen.

”Vi sökte en ny innovativ lösning där man enkelt ska kunna välja mellan att skärma av konferensrum från insyn men också skapa öppenhet, ljus och transparens övriga tider. TopRights teknik för SMART glas ger oss precis detta. Med en knapptryckning kan hela glaspartier frostas och göras till insynsskyddade konferensrum, för att sedan bli öppna transparenta arbetsmiljöer igen. På mindre än 1 sekund”, säger Andreas Westberg, projektledare på MER Solution Arkitekter, som fått uppdraget att integrera SMART glas hos OneMeds huvudkontor i Stockholm.

”De nyskapade egenskaperna var avgörande när OneMed i Stockholm valde SMART glas”, säger Andreas Westberg.

”Samarbetet med MER Solution Arkitekter är en del i vår tillväxtresa och viktigt för TopRight. Tillsammans med innovativa kunder kommer vi att utveckla marknaden inom SMART glas”, säger Anders Myrbäck, VD på TopRight Nordic.

Funktionen att enkelt växla mellan full insyn och öppenhet till tillfälligt insynsskydd och kan appliceras både på nytt och befintligt glas.

För ytterligare information vänligen kontakta Anders Myrbäck, VD för TopRight Nordic AB på 0703-32 30 07 eller via mail, anders.myrback@toprightnordic.com

Andreas Westberg, projektledare MER Solution Arkitekter AB på 0768-60 31 34 eller via mail, andreas.westberg@mer.se

Ljusteknikföretaget TopRight Nordic gjorde nyligen en nyemission på 18 miljoner kronor inför noteringen på Nordic Growth Market. Handelsstart för aktien planeras till slutet av oktober.

TopRights innovativa teknik för säkerhet på väg och SMART glas har nyligen uppmärksammats av bland andra SVT Rapport och Dagens industri:

TopRight Nordic AB Taptogatan 4
115 26 Stockholm +46(0)70 332 30 07 www.toprightnordic.com