Touchtech ingår avtal med Coop Norge och samarbete med Avensia

Som tidigare kommunicerats kan Touchtech nu informera om att avtal ingåtts med Coop Norge AS för utvärdering av Touchtech Vendo under 12 månader för byggvarukedjan Obs BYGG i den nyöppnade butiken i Moss, Norge. Målsättningen är att kunna erbjuda golv som inte är tillgängligt i butiken.

Projektet har genomförts i samarbete med Avensia (AVEN), en ledande leverantör av omni- och e-handel i Norden. Avensia har utvecklat integration till Touchtech Vendo och kan nu förstärka sitt erbjudande inom omni-kanal med Touchtech Vendo till sina övriga kunder.

Den 15 maj ställer Avensia ut på Episerver Ascend-mässan. Två interaktiva skärmar med Touchtech Vendo kommer att användas för att presentera och sälja produkter från Stenströms. Därmed kan vi informera marknaden om att det pågår diskussioner med Stenströms om att använda Touchtech Vendo även i butiksledet.