Touchtech tecknar avtal med J.Lindeberg, Sea Life och Wacay

Touchtech AB utökar kundbasen med två nya kunder inom konfektionsbranschen. Ambitionen är att lansera Touchtech Vendo i sina respektive pilotbutiker innan julhandeln. Dessutom lanserar det nya modebolaget Wacay sitt nya butikskoncept ”e-tail in retail”, som baseras på Touchtech Vendo.

J.Lindeberg

Touchtech Vendo blir en del av J.Lindebergs nya konceptbutik på Sankt Paulsgatan i Stockholm. Detta efter en längre tids utvärdering av ett befintligt system baserat på iPads i butikerna. J.Lindeberg finns i över 200 butiker och shop-in-shops på mer än 30 marknader runt om i världen. Touchtech ser stora möjligheter att bidra till J.Lindebergs butiksupplevelse med marknadens mest innovativa ’endless-aisle’-lösning.

Extra spännande med detta projekt är att integrationen av Touchtech Vendo mot J.Lindebergs affärssystem utförs av en av Sveriges ledande Digital Signage-bolag och Touchtechs strategiska partner, VertiseIt AB.

Samarbetet med VertiseIt visar på skalbarheten i den tekniska lösningen där tredje part eller kunden själva kan integrera Touchtech Vendo med sina befintliga system.

”Endless Aisle är en allt viktigare komponent när vi utformar framtidens kundupplevelser i butik. Detta för att möta kundernas förväntningar på en sammanhållen kundresa mellan de digitala kanalerna och den fysiska butiken. Valet av Touchtech Vendo som plattform har varit enkelt för oss. Plattformen svarar väl upp mot både våra och kundens förväntningar. De välutvecklade integrationsmöjligheterna underlättar också arbetet för oss. Vi ser fram emot ett fortsatt nära samarbete med Touchtech i framtiden” – säger Johan Lind, VD på Vertiseit

Sea Life

Touchtech tecknar ett tre-årsavtal med Sea Life, som är en återförsäljare av fler än 60 varumärken. Sea Life kommer innan julhandeln att lansera Touchteh Vendo initialt i ett av deras fyra fysiska butiker. Tack vare att Touchtech har en färdig integration med ett av Sveriges största e-handelsplattformar, JetShop, kan Sea Life snabbt och kostnadseffektivt väva ihop digital och fysisk butikshandel. Att en mindre kund med fyra butiker kan komma igång så snabbt och kostnadseffektivt påvisar styrkan och skalbarheten i Touchtech Vendo.

Wacay

Göteborgsbaserade Wacay Weekend Adventure Company planerar att inför våren presentera konceptet ’e-tail in retail’ i ett tiotal butiker, bland annat Åhléns City. Men redan nu presenterar Wacay en testpilot på Vallgatan 12 i Göteborg som baseras på Touchtech Vendo. Wacay använder WooCommerce som är en av de största e-handelsplattformarna i världen. För att koppla sitt system använder de sig av det färdiga pluginnet Vendo-WooCommerce som utvecklats av ehandelsbyrån Wetail. Med detta plugin kan potentiellt tusentals handlare få tillgång till Touchtech Vendo. Mer om Wacays e-tail in retail-koncept: https://www.habit.se/article/view/563526/wacay_satsar_digitalt_fysiskt

Affärerna i inledningsskedet medför inte några betydande intäkter för Touchtech men över tid kan det leda till större intäkter i det fall kunderna beslutar sig för en större utrullning till fler butiker.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

VD Deniz Chaban

Telefon: 031 - 75 73 260