I Thailand – Ditt pass blir “VIP-kort” i lokala butiker

Thailändska Turistbyrån lanserar en unik “slutet på året kampanj”, som erbjuder extra rabatter på redan befintliga erbjudanden från särskilt utvalda varuhus och butiker i Bangkok. Kampanjen finns tillgänglig just nu och kommer att fortgå fram till den 15 januari 2019. Syftet är att öka turistintäkterna från de som reser till och från Thailand.

I och med denna kampanj, främjar Thailändska Turistbyrån (TAT) även försäljningen av flera populära produkter, bland annat handgjorda thailändska textilier, kosmetika, hushållsapparater och andra ledande thailändska varumärken. Det kommer också att anordnas flera pop-up events för turister i populära köpcentrum och varuhus.

- Denna kampanj är den första i en serie av unika ‘“slutet på året kampanjer” för internationella besökare, vilket bidrar till att stimulera intäkterna för lokalbefolkningen genom att öka shoppingaktiviteterna för turister, säger Eurblarp Sriphiromya, direktör på Thailändska Turistbyrån för Norden och Baltikum.

De som går samman med Thailändska Turistbyrån i denna kampanj är bland annat, Institutionen för intern handel, Intäktsavdelningen, Thai Retailers Association, Narai Intertrade Co., Ltd., och Jewel fest club.

Så här använder du förmånerna:

Visa upp ditt pass när du handlar eller använder tjänster av leverantörer som deltar i kampanjen och du får tillgång till rabatten direkt.

Ytterligare information om förmånerna kommer att tillhandahållas för turister på flygplatserna. Under den pågående högsäsongen, kommer det också att finnas tillfälliga diskar för momsåterbetalning.

För mer information om kampanjen och försäljningspartners, vänligen besök: https://passportprivileges.tourismthailand.org/

Om Thailändska Turistbyrån

Tourism Authority of Thailand (TAT) grundades 1960 och var den första organisationen i Thailand med särskilt ansvar att främja turismen i landet. Thailändska Turistbyrån i Stockholm etablerades 2002 och ansvarar för de nordiska och baltiska länderna. Thailändska Turistbyrån tillhandahåller reseinformation till allmänheten, resebyråer och media och arbetar även för att uppmuntra invånare i de nordiska och baltiska länderna att resa till Thailand. Läs mer om Thailändska Turistbyrån på www.tourismthailand.org/se.

Snabbfakta

Citat