Dotterbolaget HUBSO genomför kapitalanskaffning om 2,8 MSEK

Dotterbolaget HUBSO har genom bolagsstämma beslutat om att genomföra nyemission om 2,8 MSEK till en pre-money värdering om 15 MSEK. Bolag har tagit in teckningssedlar om 2,7 MSEK och förväntas få sista 0,1 MSEK tecknad idag.

Däribland tecknare i emissionen är huvudägare New Equity Venture International. För mer information se Nevis pressmeddelande.

Tourns ägande efter emissionen går från 79,17% av rösterna och 52,38% av kapitalet , till 73,13% av rösterna och 44,06% av kapitalet.

Kort om Hubso:

Hubso utvecklar och driver ett e-handelssystem specifikt uppbyggt för att skapa bästa möjliga förutsättningar för influencers att kombinera sitt varumärkesbyggande med försäljning. E-handelssystemet administrerar, automatiserar och tillhandahåller de verktyg som behövs för en simplifierad och kvalitativ försäljning av produkter knutna till det unika varumärke som influencers uppbär genom sin person.

VD, Tourn International AB (publ)
robin(at)tourn.se