Kommuniké från årsstämma 2017

• Stämman fastställde resultat och balansräkning såväl bolagets som koncernens.

• För verksamhetsåret 2016 ska ingen utdelning ske.

• Att ge styrelsen och VD ansvarsfrihet.

• Stämman beslutade att styrelsen ska bestå av fem ledamöter enligt följande – omval av Olle Söderberg, Robin Stenman, Björn Mannerqvist, Marianne Östlund och nyval av Michael Jacobson. Olle Söderberg fortsätter som ordförande.

• Stämman beslutade om nyval av revisorsfirma: Grant Thornton med huvudrevisor Thomas Daae.
  •   Stämman beslutade enligt styrelsen förslag att ersättning om ett prisbasbelopp per ledamot, samt ytterligare ett prisbasbelopp till ordförande. Detta avser ledamöter som ej är anställda av Bolaget.

• Stämman beslutade att revisor ska arbeta enligt godkänd räkning.

• Stämman beslutade enligt styrelsens förslag att inte lämna något bemyndigande om nyemissioner.

VD, Tourn International AB (publ)