Tourn ingår samarbete med Nyheter365, expanderar till Storbritannien och Norge

Tourn och Nyheter365 har ingått samarbete där Nyheter365 blir säljpartner för Tourns plattform TCD (Tourn Content Discovery) i Norge och Storbritannien. Nyheter365:s kommer att ansvara för att sköta all expandering och försäljning  i de två länderna. Tourns kommer att ansvara för att vidareutveckla tekniken och behålla den top of mind.

Vår affärsmodell med TCD är att hitta starka partners i olika länder och göra denna typ av samarbetsupsättningar. Kraven för att bli partner är att ha befintliga plattformar med en bra räckvidd, samt redan färdiga affärsrelationer så att försäljningen kan komma igång direkt. Varje partner erhåller en exklusivitet i sitt land i utbyte mot uppsatta mål. Nyheter365 har både egenägda sajter i båda dessa länder och goda relationer med andra sajter, samt färdiga kunder vilket kommer att innebära att försäljningen i dessa länder kommer att komma igång direkt.

Vi kan inte uppskatta något värde på samarbetet ännu, allt beror på hur arbetet framleds går. Vi kommer rapportera löpande om arbetet och vårt mål är nu att hitta samma typ av samarbetsuppsättning i andra länder med nya partners.

.

Om Nyheter365
Vi på nyheter365 är experter på innehåll som skapar engagemang, bygger varumärke och ökar försäljning. Vi kombinerar vår expertis inom innehållsmarknadsföring och journalistik med avancerad teknik och analys. Mer om Nyheter365(Native clicks i UK)

Nyheter om andra partners