Tourn lanserar NAGATO: framtidens Youtube-plattform

I somras blev Tourn godkänt som MCN-nätverk hos Youtube, kort därefter påbörjades utveckling av en ny modul till Tourns plattform, riktad till influencers som använder Youtube.
Tourn kan nu presentera första versionen av NAGATO: Framtidens Youtube-plattform.

Nagato lanseras idag på domänen Nagato.io och är tillgänglig för ansökningar.

Nagato har som uppgift är att hjälpa aspirerande samt befintliga youtubers(influencers) att lyckas driva en framgångsrik youtube-kanal. Nagato gör detta genom att underlätta content-skapande, samarbeten, administration samt bidra med statistiska insikter.

Vårt mål är nu att koppla in så många Youtubers som möjligt. Som tidigare kommunicerat riktar sig denna satsning globalt, vi kommer att utgångsvis rikta oss mot Youtubers i Norden, Tyskland, England, Spanien, Polen, USA och Kanada.

Intäkterna kommer via Youtubes/Googles egna annonssystem vilket gör att Tourn endast behöver fokusera på ta in Youtubers.

Tidigare pressmeddelande om Youtube-satsningen:

Denna information är sådan information som Tourn International AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 november 2017.