Tourn satsar på e-sport, ingår samarbete med Orlando John

2016-11-28 - Stockholm

Genom ett avtal med Orlando John AB kommer Tourn och Orlando John att arbeta nära varandra där Tourn blir exklusiv partner gällande försäljning på deras e-sportprofiler.

Orlando John AB har länge jobbat med management av profiler och satsar nu på att bli den ledande agenturen inom e-sport med ett stall som redan innehåller världsstjärnor som Emil “Heaton” Christensen (Counter-Strike) och Jonathan “Loda” Berg (DOTA 2).

VD kommentar
Ett segment som är otroligt svårt att nå i vår bransch är just unga män. Genom samarbetet med Orlando John blir vi starka, om inte starkast, i Norden inom detta segment. E-sport är en bransch som växer sig allt starkare och vi ser verkligen fram emot att kunna erbjuda våra kunder några av världens främsta e-sportprofiler och lag.

VD, Tourn International