Tourns dotterbolag HUBSO inleder extern kapitalanskaffning

Som tidigare kommunicerat har HUBSO beslutat om att genomföra en kapitalanskaffning. Bolaget mål är att ta in mellan 5 - 7,5 MSEK till en bolagsvärdering om 40 MSEK (pre money).

Kapitalet kommer utslutande användas för nya samarbeten, expansion och tillväxt. HUBSO visar per idag tillväxt men med expansionskapital kommer HUBSO ges möjligheten att ingå avtal med flertalet varumärken och influencers som redan står i kö inför lansering tillsammans med HUBSO. Expansionskapitalet innebär vidare att HUBSO kommer flytta fram och initiera dessa lanseringar snabbare och i större volymer.

Tourn äger idag 73,13% av rösterna och 44,06% av kapitalet i HUBSO.

HUBSO
HUBSO är en one-stop hub för influencers som vill skapa sitt eget varumärke och få en smidig uppsättning avseende produktion, marknadsföring och e-handelslösningar. I korthet kan influencers fokusera på att förverkliga sina drömmar om att äga/driva sitt egna varumärke samtidigt som de inte behöver oroa sig för de “tråkiga delarna”. Vi kallar det true branding, utan administrativ huvudvärk.