TPC Security får patent på kommunikationskontroll

TPC Security får patent på kommunikationskontroll. TPC har erhållit ett slutföreläggande från PRV som avser att bifalla företagets ansökan angående dubbelriktad kommunikationskontroll i säkerhetslösningar som registrerades 1995. Patentet anses vara brett och ger TPC en stark position med hög potential i framtida förhandlingar där dubbelriktad kommunikationskontroll anses vara ett måste för säkerhetsöverföring. Flera större företag befinner sig i leveransstadiet med olika smarta hemlösningar som innehåller olika typer av larm. TPC har idag en utbyggd infrastruktur och avtal med alla större larmcentraler som SOS Alarm, Securitas och Falck. TPC's infrastruktur täcker 95 % av Sverige. Ytterligare information lämnas av företagets VD Mats Englund 0270-42 80 90. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/07/20000107BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/07/20000107BIT00120/bit0002.pdf