ACADEMEDIA i samarbete med LEVANDE BÖCKER

ACADEMEDIA i samarbete med LEVANDE BÖCKER ACADEMEDIAS DOTTERBOLAG, GRAVITY E-LEARNING, FÅR BETYDANDE PRESTIGEORDER FRÅN LEVANDE BÖCKER AB. Gravity har fått förtroendet av Levande Böcker AB att producera ett nytt tema av kunskapsspelet Mulle Meck. Mulle Meck är Nordens mest framgångsrika kunskapsspel med över 170.000 sålda exemplar. Tidigare titlar i serien är Mulle Meck bygger Bilar, Båtar och Flyg. Två av dessa titlar har tidigare producerats av ELD AB, som Gravity förvärvade av Enlight AB i månadsskiftet juni/juli 2001. Gravitys kompetens, tillsammans med den kompetens som fanns hos medarbetarna i ELD AB, har skapat en synergi som gjort Gravity ännu mer konkurrenskraftigt. - Ordern är ett bevis på Gravitys förmåga att skapa lösningar i världsklass, såväl när det gäller affärskritiska kunskapslösningar som underhållande kunskapsspel, säger Gravitys VD, Greg Tsakiris. Av affärsmässiga skäl kan titel och ordervärde inte anges. Den nya titeln lanseras under hösten 2002. För mer information, kontakta: Greg Tsakiris, CEO Gravity e-learning AB, greg.tsakiris@gravity.se Tel: 040-607 10 10, Mobil: 0704-40 40 26 eller Lars G Mattsson, CEO AcadeMedia AB, ceo@academedia.se Tel: 08 671 09 70, Mobil: 0704-40 40 64 AcadeMedia AB [ACAD B] är ett företag med inriktning på e-learning. Dotterbolaget Gravity erbjuder interaktiv kompetensöverföring och knowledge management samt producerar utbildningssystem på intranät, Internet och CD/DVD ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/21/20040324BIT21100/wkr0006.pdf