Traction medverkar vid förvärv av Gnosjöplast AB

Traction medverkar vid förvärv av Gnosjöplast AB Traction har idag, tillsammans med tre svenska privatpersoner med lång erfarenhet från plastindustrin, förvärvat Gnosjöplast AB. Tractions andel i företaget uppgår till 55 %. Verkställande direktör i Gnosjöplast blir en av de nya delägarna, Anders Åhlén. Gnosjöplast, som omsätter c:a 125 mkr, bedriver idag verksamhet inom formsprutning och formblåsning av plastprodukter, huvudsakligen till bilindustrin men även inom marina och medicinska området samt trädgårds- och förpackningsindustrin. "Vår avsikt är att expandera bolaget inom nuvarande prioriterade kundsegment, men kommer även att se över möjligheterna att finna nya kundsegment" säger Anders Åhlén. Säljare av verksamheten är Lear Corporation Sweden AB. Stockholm den 3 december 2001 För mer information kontakta: Anders Åhlén, VD, Gnosjöplast Tel: 0730-415 432 eller Joakim Lindén, Traction, Tel: 08-506 289 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/03/20040324BIT20990/wkr0006.pdf