Traction ny storägare i Bombus

Traction ny storägare i Bombus Sedan mitten av november är Traction storägare i mjukvarubolaget Bombus AB från Västerås. Tractions ägarandel uppgår till 34 % av bolagets kapital och röster. Bombus utvecklar och säljer Bombus Headline, en programvara för redaktionell flerkanalspublicering. Bland bolagets kunder märks: Almi Företagspartner, Svenskt Näringsliv, Nya Wermlands-Tidningen, Vår Bostad, Svenska Kyrkans Press, Helsingborgs Dagblad och IDG med bl a Computer Sweden, MacWorld och Cap&Design. Klas Gustafsson, chef för Traction Venture, säger: - Vi tycker Bombus är ett mycket spännande bolag med stor potential. Traction kommer som en aktiv ägare verka för att bolagets tillväxt fortsätter och att Headline lanseras på den internationella marknaden. Jan Rejdnell, VD på Bombus säger: - Vi är mycket glada att få Traction som ägare. Med tidningar och förlag, många med en hundraårig historia, som målgrupp är det mycket viktigt att ha långsiktiga och kapitalstarka ägare. Kontakter: Klas Gustafsson, chef Traction Venture, 0734-346510, klas.gustafsson@traction.se Jan Rejdnell, VD Bombus, 0708-144400, jan.rejdnell@bombus.se Om Traction Traction utvecklar tillväxtbolag enligt sin egen metodik. Vår metodik bygger på att företag skapar en långsiktig tryggare tillväxt genom en fokusering på kundrelationer, kapitalflöde och riskhantering. För närvarande är Traction engagerat i ett 20-tal hel- och delägda bolag. Exempel på noterade Tractionbolag är: - AcadeMedia, Duroc, Haldex, JC, KnowIT, Softronic, Thalamus Networks m fl. Om Bombus Bombus AB, med säte i Västerås, utvecklar och säljer Bombus Headline, en programvara för redaktionell flerkanalspublicering. Bland bolagets kunder märks: Almi Företagspartner, Svenskt Näringsliv, Nya Wermlands-Tidningen, Vår Bostad, Svenska Kyrkans Press, Helsingborgs Dagblad och IDG med bl a Computer Sweden, MacWorld och Cap&Design. Bolagets kunder och målgrupp är tidningar och förlag, men också näringslivet i stort. Med Bombus Headline får kunderna den professionella publicistens möjligheter att uppdatera sin webbplats eller producera sin tidning, allt i samma program. Prissättning görs utifrån antalet användare hos kunden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/19/20040324BIT21240/wkr0006.pdf