TradeDoubler AB : Erik Skånsberg lämnar TradeDoubler

Erik Skånsberg lämnar posten som CFO i TradeDoubler i augusti 2012. Rekryteringen av en ny CFO har inletts.

Erik Skånsberg har innehaft CFO-posten sedan maj 2010.

"Jag vill tacka Erik för hans gedigna insatser för att skapa ordning och stabilitet i finansfunktionen. Koncernen har idag väsentligt högre kvalitet i sin finansiella rapportering, samt ett mycket starkare ledningsteam än tidigare", säger VD Urban Gillström.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Urban Gillström, VD och koncernchef
Tel: 070-785 7600, e-mail: urban.gillstrom@tradedoubler.com

TradeDoubler hjälper företag att förbättra sina resultat online, både för att sälja mer och för att skapa medvetenhet om sitt varumärke. Kärnverksamheten är prestationsbaserad marknadsföring över Internet. Med ett nätverk med över 140 000 webbpublishers hjälper TradeDoubler över 2 000 annonsörer från hela världen att nå sina affärsmål. Företaget har en unik räckvidd och når ca 70 procent av Europas e-handelskonsumenter. Bland annonsörerna finns Apple Store, American Express, Dell, Disney, Expedia, lastminute.com och Nokia. Aktien noteras på Nasdaq OMX. Mer information finns på www.tradedoubler.com.

Om oss

Tradedoubler erbjuder lösningar för att hantera marknadsförings- och försäljningsaktiviteter på Internet. Tjänsterna ger företag verktyg för att administrera partnerskap online, driva försäljning på Internet, genomföra  varumärkesstärkande kampanjer samt andra direktmarknadsföringsaktiviteter.