Årsredovisning 2014

Transferator-koncernen publicerar idag årsredovisning för räkenskapsåret 2014 inför kommande årsstämma den 18 juni 2015. För tydlighetens skull informerar Bolaget om att Koncernens resultat i årsredovisningen avviker från tidigare publicerad bokslutskommuniké per den 20 februari 2015.

Avvikelsen redogörs för enligt nedan på Koncern-nivå och ingen av effekterna är kassaflödespåverkande:

1). Avskrivningar på goodwill har ökat med anledning av tillämpning av K3 reglerna i årsredovisningen, motsvarande en effekt om -1,34 Mkr.

2). Intressebolaget Biosensor Applications Sweden AB har efter kommunikéns publicering, justerat ned sitt tidigare till Bolaget kommunicerade resultat för år 2014. Då Transferator-koncernen konsoliderar Biosensor som intressebolag har detta givit upphov till en koncerneffekt på -1,5 Mkr.

3). Transferator har valt att i årsredovisningen återlägga en tidigare uppskrivning av värdet på andelar i ett onoterat företag, med motsvarande negativa resultateffekt om       -0,36 Mkr, då ytterligare information om det aktuella företagets finansiella situation framkommit i maj 2015 vilket gav för handen att en justering krävdes.

Fullständig årsredovisning inklusive revisionsberättelse finna att tillgå på Transferator ABs hemsida.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Vojbacke, VD

E-post: fredrik.vojbacke@transferator.com