DELÅRSRAPPORT Q3 2017 – 1 JANUARI - 30 SEPTEMBER

9 MÅNADER, JANUARI-SEPTEMBER

• Koncernens omsättning uppgick till 32,9 (31,0) Mkr.
  • Rörelseresultat (EBITDA) uppgick till 2,9 (5,8) Mkr. Orealiserade nedskrivningar, av engångskaraktär, uppgick till -7,8 Mkr.
  • Nettoresultatet blev – 8,1 (1,7) Mkr.
  • Substansvärdet uppgick till 47,3 Mkr; motsvarande 0,91 kr per aktie.
  • Eget kapital uppgick till 27,5 Mkr (35,2); motsvarande 0,53 kr per aktie.
  • Soliditeten uppgick till 44,6% (51,4%).
  • Koncernens likvida kontanta medel uppgick till 3,1 Mkr.

3 MÅNADER, JULI-SEPTEMBER

• Koncernens omsättning uppgick till 10,7 (10,0) Mkr.
  • Rörelseresultat (EBITDA) uppgick till 1,7 (1,9) Mkr.
  • Nettoresultatet blev -7,1 (0,8) Mkr.

Denna information är sådan information som Transferator AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 november 2017.

Koncernen omsättning uppgick till 32,9 Mkr under 9- månaders perioden. Det kan jämföras med en omsättning på 31 Mkr för motsvarade period föregående år.

Rörelseresultatet (EBITDA) minskade till 2,9 Mkr, jämfört med 5,8 Mkr föregående år. Nettoresultatet blev -8,1 Mkr varav nedskrivningar tagna uppgick till cirka -7,8 Mkr relaterade till fordringar och värdepapper i portföljen; bland annat engagemanget i E-ply Edsbyn påverkade med cirka -2,5 Mkr då bolaget ansökte om företagsrekonstruktion efter perioden.

Såsom en följd av nedskrivningarna av värdepappersportföljen och fordringar minskade portföljens omslutning samt påverkade nettoskulden varvid substansvärdet föll med -9,2% till totalt 47,3 Mkr; motsvarande 0,91 kr per aktie.