Kommuniké från Årsstämman 2017 i Transiro Int AB (publ)

Idag 2017-05-19 höll Transiro Int AB årsstämma. Stämman beslöt enhälligt i samtliga punkter enligt styrelsens förslag.

• Stämman fastställde resultat och balansräkning i såväl bolaget som koncernen. Stämman beslutade enligt att disponera bolagets resultat enligt styrelsen förslag. För verksamhetsåret 2016 ska ingen utdelning ske

• Att ge styrelsen och VD ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2016.

• Stämman beslutade enligt styrelsen förslag följande styrelse: fyra ledamöter enligt följande – Thomas Edselius, Stephan Knowles, Fredrik Wallstén och Tobias Beckman samtliga omval. Thomas Edselius fortsätter som ordförande.

• Stämman beslutade om omval revisorsfirma av Ericsson & Lejonhird revisionsbyrå AB med huvudrevisor Camilla Malmgren.

• Stämman beslutade enligt styrelsen förslag att ersättning om ett halvt prisbasbelopp per styrelseledamot för verksamhetsåret 2017. Till styrelseordförande skall ett prisbasbelopp utgå. Detta avser ledamöter som ej är anställda av Bolaget. Stämman beslutade att revisor ska arbeta enligt godkänd räkning.

• Stämman beslutade om riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare enligt styrelsen förslag. Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen enligt styrelsens förslag.

• Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen att fram till kommande årsstämma besluta om nyemissioner om upp till vad bolagsstämman begränsar med eller utan aktieägares företrädesrätt. Betalning kan ske genom apport, kvittning eller kontant. Motivet Bemyndigandet avser att möjliggöra kapitalanskaffning och/eller företagsförvärv där betalning helt eller delvis ska utgöras av aktier, konvertibler och/eller teckningsoptioner. Samt möjliggöra för bolaget genom teckningsoptioner att skapa förut­sättningar för att rekrytera och behålla kompetenta personer.

• Detaljerad information om förslagen finns i kallelsen till årsstämman, se bolagets hemsida, www.transiro.com, eller under nyheter på NGMs hemsida.

Styrelsen Transiro Int AB

E-post:  tobias.beckman@transiro.com

E-post:  ir@transiro.com

Transiro utvecklar molnbaserade produkter som hjälper företag inom transport att stärka sina affärskritiska processer. Genom att visualisera och hantera fordon på ett mer effektivt sätt sparar Transiros kunder tid, resurser och miljö. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter transportföretagens behov av flera olika system. Med teknik i framkant och ständig innovation levererar Transiro morgondagens transportlösningar - idag. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com