Pilotprojektet i Jakarta Stad godkänt

Transiro tar ett kliv framåt med ett positivt besked om pilotprojektet. Pilotprojektet uppfyller de krav på övervakning, offentlig service, säkerhet och management som Jakarta Stad ställer.

Sedan i juli pågår ett pilotprojekt i samarbete med Jakarta Stad där bussterminalen Pulo Gebang testar Transiros produkter i syfte att effektivisera arbetet på terminalen. Nu har Pulo Gebang gått ut med att rekommendera Transiro, vilket är ett viktigt steg närmare en beställning.

“Vi är väldigt glada att våra produkter uppfyller kraven från Jakarta Stad och att Pulo Gebang nu rekommenderar oss till andra bussterminaler. Det kan inte ha kommit vid ett bättre tillfälle då vi precis gett oss ut på turné, i samband med Swedish Urban Transport & Smart City Roadshow to Indonesia. Detta innebär utan tvivel en kvalitetsstämpel som kommer vara till stor hjälp för oss för att i slutändan få våra produkter sålda till alla Jakartas bussterminaler.”, säger Transiros VD Tobias Beckman.

Transiros internationaliseringen rullar på i enlighet med den tidsplanen som publicerats tidigare i somras och bolaget anser sig nu vara ett stort steg närmare målet att teckna avtal med stadens samtliga 23 bussterminaler.
Det potentiellt ordervärdet, enligt tidigare pressrelease, är ca 6-8 miljoner kronor på 24 månader.