Transiro Int. AB listas på NGM, Nordic MTF

IT-bolaget Transiro Int. AB har tagit emot besked om att bolaget kommer att noteras på Nordic Growth Market NGM AB:s lista för unga tillväxtföretag, Nordic MTF. Första handelsdag blir den 13 december 2016.

NGM-börsen är en av Sveriges två auktoriserade börser med tillstånd från Finansinspektionen. Nordic MTF (Multilateral Trading Facility) är NGMs marknadsplats för handel i små och medelstora entreprenörsdrivna bolag i Norden. Nordic MTF är till för unga tillväxtbolag som vill låta sin aktie handlas i en publik, elektronisk miljö.

“Under flera års tid har vi tillsammans med våra kunder, däribland ledande aktörer inom transport och kollektivtrafik, utvecklat våra produkter för att hjälpa aktörer, stora som små, att komma ikapp i den tekniska utvecklingen där resenärerna redan befinner sig. Nu kan jag med glädje säga att Transiro har passerat en viktig milstolpe när bolaget nu noteras på NGM Nordic MTF. Det är en kvalitetsstämpel som vi är stolta över. Den främsta anledningen till att vi valde att ansöka om notering på NGM Nordic MTF var i syfte att öka vår trovärdighet som leverantör. Vi är jätteglada att vi med noteringen nu kan inge ett större förtroende både hos våra kunder och aktieägare. Det är härligt att känna att allmänheten tror på oss och på vad vi gör. Nu kan vi fokusera på nästa steg, nämligen att etablera Transiro som en ledande aktör lokalt i Sverige och inom en snar framtid även blicka ut internationellt.” - Tobias Beckman, VD Transiro Int. AB

“Det känns väldigt kul att Transiro nu noteras på NGM Nordic MTF. Aktiemarknaden har visat ett stort intresse för Transiro och vi i styrelsen är mycket glada att det engagemang och arbete som har lagts ner för att noteras har gett resultat. Nu ser jag fram emot vårt fortsatta arbete att utveckla bolaget till en ledande aktör på marknaden. Transiro befinner sig i ett väldigt intressant läge med skalbara produkter i en bransch med mycket hög tillväxt. Vår notering kommer att säkerställa långsiktighet, stabilitet och framgång för verksamheten.” - Thomas Edselius, Styrelseordförande Transiro Int. AB

Transiros aktier kommer att handlas under kortnamnet TIRO MTF från och med den 13 december 2016.

Transiro utvecklar molnbaserade produkter som hjälper företag inom transport att stärka sina affärskritiska processer. Genom att visualisera och hantera fordon på ett mer effektivt sätt sparar Transiros kunder tid, resurser och miljö. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter transportföretagens behov av flera olika system. Med teknik i framkant och ständig innovation levererar Transiro morgondagens transportlösningar - idag.

Mer information om bolaget finns på www.transiro.com