Transiro Int. AB ställer in den planerade företrädesemissionen

Vid styrelsesammanträde idag den 28 februari 2018 fattade styrelsen i Transiro Int. AB (publ) beslut om att inte genomföra den tidigare kommunicerade företrädesemission om högst 5 464 931,40 SEK. Se pressrelease från den 20 februari 2018.

Transiro har inte lyckats komma överens med garanter för att garantera en större del av företrädesemissionen då det funnits skiljaktigheter om nivån för emissionskursen. Utställda teckningsrätter kommer att makuleras så snart som möjligt genom Euroclear Swedens försorg.

Bolaget avser att senast imorgon torsdag den 1 mars 2018 komma med förslag på en uppdaterad företrädesemission med nya villkor.