Pressinbjudan: Tillväxteffekter av att minska infrastrukturskulden - Västra Göralands län

Välkommen på lunchseminarium den 13 november om rapporten "Tillväxteffekter av att minska infrastrukturskulden".

Transportföretagen har genom WSP låtit ta fram rapporten ”Tillväxteffekter av att minska infrastrukturskulden – Västra Götalands län”. Rapporten visar tydligt sambandet mellan investeringar i infrastruktur och ekonomisk tillväxt. I Västra Götalands län skulle en amortering av infrastrukturskulden innebära investeringar omfattande 31 miljarder kronor och drygt 37 300 nya jobb till år 2030.

Transportföretagens vice vd Maria Nygren kommer att presentera rapporten på Svenskt Näringslivs regionkontor i Göteborg och i samband med presentationen bjuds det på lunch.

Läs rapporten för hela riket på transportforetagen.se eller ladda ner rapporten för Västernorrlands län bifogad i detta mail.

Tid: 13 november kl 11:00-13:00
Plats: Svenskt Näringslivs regionkontor, Södra Hamngatan 53, Göteborg

OSA senast den 11 november till ebba.fredin@transportforetagen.se eller 0730-447120

OBS anmäl eventuella allergier!

Välkommen!

Transportföretagen är en gruppering inom Svenskt Näringsliv för åtta arbetsgivar- och branschförbund i Transportnäringen. Vi ger råd och stöd i arbetsgivarfrågor och folkbildar om transporternas betydelse för näringsliv och samhälle, tillväxt och välfärd. Våra åtta förbund, Biltrafikens Arbetsgivareförbund (BA), Sveriges Bussföretag, Motorbranschens Arbetsgivareförbund (MAF), Petroleumbranschens Arbetsgivareförbund (PAF), Sjöfartens Arbetsgivareförbund (SARF), Svenska FlygBranschen (SFB), Sveriges Hamnar och Transportindustriförbundet, har cirka 10 700 medlemsföretag med runt 167 300 anställda.

Taggar:

Transportföretagen är en samarbetsorganisation för arbetsgivar- och branschförbund inom transportnäringen, inklusive motor- och petroleumbranscherna och säkerhetsbranschen, samt är en förbundsgrupp inom Svenskt Näringsliv. Våra nio förbund har cirka 10 300 medlemsföretag med runt 207 000 anställda.