Nytt löneavtal inom renhållningen

Nytt löneavtal inom renhållningen Biltrafikens Arbetsgivareförbund och Svenska Transportarbetareförbundet träffade på torsdagskvällen ett nytt avtal för miljöarbetare i renhållningsföretag. Avtalet omfattar ca 2.800 miljöarbetare i ca 170 företag. Avtalet omfattar en period om 10 månader och gäller fr o m den 1 mars 2001 t o m den 31 december 2001. Avtalet ger en löneökning på 530 kronor per månad, vilket motsvarar en kostnadsökning om ca 2,8 procent på avtalsområdet. För mer information: BAs förhandlingschef, Anders Norberg, tfn 0730-44 71 52, 08-762 71 52. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/23/20010223BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/23/20010223BIT00340/bit0001.pdf