Transtema Group AB slutför förvärvet av Fiberdata AB

Den 18 april 2017 meddelade Transtema Group förvärvet av Fiberdata AB. Förvärvets fullgörande förutsatte uppfyllandet av vissa villkor. Samtliga villkor har uppfyllts och förvärvet har idag slutförts.

Förvärvet slutfördes till en total köpeskilling av 757 806 aktier i Transtema Group, att emitteras snarast efter tillträdesdagen. Effekterna av förvärvet kommer att synas från och med den 1/6 2017.

Informationen i detta pressmeddelande är sådant som Transtema Group skall offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 juni 2017 kl 16:00.

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank (tfn 08-463 83 00)

Mölndal 5 juni 2017

Verkställande Direktör

Transtema Group AB