Transtema Group utser vice VD

Från och med den 20 januari 2016 är Jens Boberg vice VD i Transtema Group AB (publ).

Jens Boberg utsågs till vice VD i Transtema Group i maj 2015 och tillträder tjänsten idag, onsdagen den 20 januari 2016. Jens har under elva år arbetat i dotterbolaget Transtema AB som bland annat Sälj och Marknadschef.

Jens är Diplomerad Marknadsekonom från IHM Business School med inriktning marknadsföring och ledarskap samt har en teknisk bakgrund med fokus på IT-säkerhet och datakommunikation.

”Jens har jobbat i bolaget i många år och starkt bidragit till vår framgång med ett stort engagemang. Det är mycket glädjande att Jens nu kliver upp som vice VD i koncernen och tar ett ännu större ansvar. Tillsammans kommer vi nu att arbeta för bolagets fortsatta utveckling och tillväxt, säger Transtema Groups VD Magnus Johansson”

VD och koncernchef Transtema Group AB tel 031-746 83 00

Transtema Group är ett kunskapsföretag som sedan 1997 erbjuder tjänster och produkter inom infrastruktur för data- och telekommunikation. Transtema arbetar med planering, utbyggnad och drift av bredbandsnät innehållande optofiber, radio och fastighetsnät. Transtemas kunder består av teleoperatörer, stadsnät, kommuner, kraftbolag samt större företag som har behov av professionell infrastruktur för bredbandskommunikation. Koncernen består av de rörelsedrivande bolagen Transtema AB, Relink Networks AB (ägs till 51%) samt Fiber Gruppen i Norrköping AB. Transtema AB omsatte år 2014 48,7 mkr med en EBIT på 10 mkr. Antal anställda i koncernen ca 50. Transtema Group AB är listat på Aktietorget med tickern TRANS.

Om oss

Transtema levererar tjänster och lösningar till kunder som efterfrågar ett brett tekniskt kunnande inom nätverk och kommunikation.