Monica Berglund är Årets Hälsofrämjande chef 2018

Igår utsågs Tre Stiftelsers VD Monica Berglund till vinnare av Årets Hälsofrämjande chef på Chefsgalan 2018 på Grand Hôtel i Stockholm. Den årliga galan arrangeras av ledarskapstidningen Chef och juryn har från de över 500 nomineringarna utsett Sveriges bästa chefer i sju olika kategorier.

Fotograf: Karina Ljungdahl

Monica presenterades som vinnare med motiveringen: ”Denna chef har skapat en uthållig verksamhet där kunder trivs och medarbetarna blommar. Med mod, systematik och en tydlig värdegrund skapar denna hälsofrämjande ledare en verksamhet som präglas av livskvalitet, engagemang och stolthet. Den framgångsrika filosofin bygger på en enkel devis: att vi ska vilja varandra väl. En engagerad och driven chef som påverkar branschen positivt långt utanför den egna verksamheten.”

Med över 30 års erfarenhet som chef inom äldreomsorgen har Monica sett vikten av att arbeta hälsofrämjande med sina anställda. Genom att prioritera hälsan har bättre vanor skapats, motivationen ökat och sjukskrivningarna minskat. Så här kommenterar Monica utmärkelsen:
– Det känns fantastiskt att bli utsedd till Årets Hälsofrämjande chef, jag är väldigt glad och stolt, inte minst över vårt målmedvetna och långsiktiga arbete som gett så goda resultat i verksamheten. Hälsa är viktigt, inte bara för personalen men också för våra boende där vi alltid strävar efter att skapa en så god livskvalité som möjligt, säger Monica Berglund, VD Tre Stiftelser.

Läs mer om Tre Stiftelsers hälsoprogram på arbetstid här: https://news.cision.com/se/tre-stiftelser/r/halsoprogram-pa-arbetstid---en-lonsam-investering-pa-aldreboendet,c2415435

Se intervju med Monica i samband med nomineringen: https://vimeo.com/255236254

För mer information om Chefgalan 2018: www.chef.se/chefgalan

Tre Stiftelser
– Omsorgen utgår från ett salutogent synsätt med meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet där vi arbetar utifrån varje individs förutsättningar. Vårt mål är att alltid ligga i framkant inom god äldreomsorg. Tre Stiftelser består av tre kommunala stiftelser på fyra olika adresser i Göteborg som har en gemensam administration; Stiftelsen Ålderdomshemmet i Göteborg med Vegahusen, Stiftelsen Göteborgs sjukhem med Änggårdsbacken och Stiftelsen Otium. Verksamheten bedriver vård och omsorg med inriktningarna somatik, demens och psykgeriatrik. Dessutom finns en enhet för yngre personer med neurologiska sjukdomar och skador. Sammanlagt bor här 360 personer. För mer information se vår hemsida www.trestiftelser.se

Igår utsågs Tre Stiftelsers VD Monica Berglund till vinnare av Årets Hälsofrämjande chef på Chefgalan 2018 på Grand Hôtel i Stockholm. Den årliga galan arrangeras av ledarskapstidningen Chef och juryn har från de över 500 nomineringarna utsett Sveriges bästa chefer i sju olika kategorier.