Tre Stiftelsers VD Monica Berglund nominerad till Årets Offentliga Chef 2016

För femte året utser Offentlig Chef i samarbete med tidningen Offentliga Affärer ”Årets Offentliga Chef”. Utmärkelsen går till den som fått andra ledare att utvecklas och växa och som motiverat, engagerat och inspirerat sina medarbetare. Tre Stiftelsers VD Monica Berglund har nominerats för sitt brinnande engagemang för att göra skillnad för de äldre. Priset delas ut den 18 januari under banketten Offentlig Chef 2017 i Uppsala.

Tre Stiftelser driver tre äldreboenden i Göteborg och Monica Berglund har arbetat som chef i organisationen i drygt 20 år. Så här lyder motiveringen för Monicas nominering till ”Årets Offentliga Chef”:
Monica Berglund har ett brinnande engagemang kring sitt uppdrag, där hon vill göra skillnad för de äldre och det gör hon genom att skapa en attraktiv arbetsplats. Hon satsar mycket på kompetensutveckling och ser till att ha motiverade medarbetare som hon kan arbeta tillsammans med för värdegrunden. Hon beskrivs som en tydlig, drivande, målinriktad och klok chef som vill få andra att växa.

Monica kommenterar nomineringen:

”Jag blev mycket glad när jag fick reda på att jag var nominerad till Årets Offentliga Chef. Jag är stolt över det arbete mina medarbetare och jag bedriver och motiveras av att få mina anställda att våga prova nytt och att se dem utvecklas med uppgiften. Allt vi gör är för att de äldre ska få en så bra tillvaro som möjligt.”

Läs mer om Offentlig chef och de övriga nominerade här: www.offentligchef.com/nominerade-2016

Tre Stiftelser – Omsorgen utgår från ett salutogent synsätt med meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet där vi arbetar utifrån varje individs förutsättningar. Vårt mål är att alltid ligga i framkant inom god äldreomsorg. Tre Stiftelser består av tre kommunala stiftelser på tre olika adresser i Göteborg som har en gemensam administration; Stiftelsen Ålderdomshemmet i Göteborg med Vegahusen, Stiftelsen Göteborgs sjukhem med Änggårdsbacken och Stiftelsen Otium. Verksamheten bedriver vård och omsorg med inriktningarna somatik, demens och psykgeriatrik. Dessutom finns en enhet för yngre personer med neurologiska sjukdomar och skador. Sammanlagt bor här 360 personer. För mer information se vår hemsida www.trestiftelser.se

Jag blev mycket glad när jag fick reda på att jag var nominerad till Årets Offentlig Chef. Jag är stolt över det arbete mina medarbetare och jag bedriver och motiveras av att få mina anställda att våga prova nytt och att se dem utvecklas med uppgiften. Allt vi gör är för att de äldre ska få en så bra tillvaro som möjligt