Inbjudan till presentation/telefonkonferens i samband med Trelleborgs kvartalsrapport den 25 oktober

Trelleborgs rapport för det tredje kvartalet 2016 publiceras tisdagen den 25 oktober cirka kl. 07:45.

Analytiker, investerare och media hälsas välkomna till ett möte, kombinerat med en telefonkonferens. Presentationen kommer att hållas på Operaterrassen i Stockholm kl. 10:30 den 25 oktober.

Från Trelleborg deltar Peter Nilsson, VD och koncernchef, samt Ulf Berghult, ekonomi- och finansdirektör. Mötet inleds med en kort presentation av rapporten, vilken följs av en frågestund.

Presentationen sänds även på Internet i realtid. Besök vår hemsida: www.trelleborg.com/investerare/presentationer för internetlänk och presentationsmaterial.

För att delta på Operaterrassen, anmäl deltagande via till www.financialhearings.com eller via e-post till hearings@financialhearings.com.

Ingen anmälan behövs för deltagande på telefonkonferensen.

Vänligen ring in till konferensen 5-10 minuter före utsatt starttid för att underlätta att den startar på rätt tid.

Ring: 08-566 426 95 (Sverige), +44 203 008 9809 (Storbritannien) eller +1 855 831 5944 (USA).

Kod: ”Trelleborg”

Välkomna!

Trelleborg är en världsledare inom specialutvecklade polymerlösningar som tätar, dämpar och skyddar kritiska applikationer i krävande miljöer. De innovativa lösningarna accelererar kundernas utveckling på ett hållbart sätt. Trelleborgkoncernen omsätter 30 miljarder kronor och har verksamhet i över 40 länder. Koncernen består av fem affärsområden: Trelleborg Coated Systems, Trelleborg Industrial Solutions, Trelleborg Offshore & Construction, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems, samt verksamheterna Rubena och Savatech. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på börsen, och listas på Nasdaq Stockholm, Large Cap.