Inbjudan till telefonkonferens idag, den 9 november, klockan 09:30

Analytiker, investerare och media hälsas välkomna att delta i en telefonkonferens kl. 09:30 idag, den 9 november, med anledning av att Trelleborg har tecknat avtal om att förvärva ČGS Holding a.s. Vänligen se separat pressmeddelande angående detaljer kring förvärvet.

Från Trelleborg deltar Peter Nilsson, VD och koncernchef, samt Ulf Berghult, ekonomi- och finansdirektör.

Konferensen sänds även i realtid. Besök vår hemsida: www.trelleborg.com/investerare/presentationer för internetlänk och presentationsmaterial.

Ring in till konferensen på något av följande nummer:

Sverige: 08 566 42691
Storbritannien: +44 203 428 1433
Tyskland: +49 800 627 0714
USA: +1 855 753 2235

Kod: ”Trelleborg”

Vänligen ring in till konferensen 5-10 minuter före utsatt starttid för att underlätta att den startar på rätt tid.

Välkomna!

Trelleborg är en världsledare inom specialutvecklade polymerlösningar. Vi tätar, dämpar och skyddar kritiska applikationer i krävande miljöer. Våra innovativa lösningar accelererar kundernas utveckling på ett hållbart sätt. Trelleborgkoncernen omsätter drygt 22 miljarder kronor och har verksamhet i över 40 länder. Koncernen består av fem affärsområden: Trelleborg Coated Systems, Trelleborg Industrial Solutions, Trelleborg Offshore & Construction, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborgkoncernen äger dessutom 50 procent i TrelleborgVibracoustic, en global ledare inom antivibrationslösningar för personbilar och tunga fordon, med en omsättning på cirka 16 miljarder kronor och verksamhet i cirka 20 länder. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på börsen, och listas på Nasdaq Stockholm, Large Cap.