"Inga förhandlingar med Continental"

"Inga förhandlingar med Continental" Trelleborgs tillväxtmål är att växa med 15-20 procent i genomsnitt per år. En stor del av denna tillväxt har skett och kommer även i fortsättningen att ske genom förvärv. Det betyder att Trelleborg kontinuerligt har kontakt med och på olika sätt tittar på företag som skulle passa in i Trelleborgs struktur. Av främst affärsmässiga skäl är det Trelleborgs policy att inte kommentera enskilda förvärv under pågående sonderingar eller förhandlingar. Eftersom det cirkulerat uppgifter i media om att Trelleborg skulle vara i förhandlingar med tyska Continental finns det dock anledning att informera att det för närvarande inte pågår några förhandlingar mellan bolagen. Trelleborg har i övrigt inga kommenterar till företagets affärsmässiga förhandlingar med andra bolag. För mer information kontakta Trelleborgs informationsavdelning, 0410 - 670 00. Trelleborg AB är en global industrikoncern. Basen för verksamheten är spetskompetens inom polymera material och högt industriellt kunnande med funktionslösningar och system som möter våra kunders behov. Trelleborg AB omsätter cirka 18 miljarder kronor (proforma inklusive de senaste förvärven) och har cirka 16 500 anställda i 40 länder. Koncernen består av fyra affärsområden: Trelleborg Automotive, Trelleborg Wheel Systems, Trelleborg Engineered Systems och Trelleborg Building Systems. Trelleborgaktien är sedan 1964 noterad på OM Stockholmsbörsens A-lista. www.trelleborg.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00200/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00200/bit0001.pdf