Trelleborg introducerar webbshop för precisionstätningar

Trelleborgs affärsområde Trelleborg Sealing Solutions har lanserat Seals-Shop.com, en e-handelsplattform för försäljning av främst hydrauliktätningar till kunder inom området underhåll, reparation och drift (MRO) samt till mindre OE-tillverkare i Europa.

Investeringen möjliggör för affärsområdet att nå nya kunder, främst på eftermarknaden, som på ett enkelt och tillgängligt sätt får tillgång till en stor portfölj av kvalitativa precisionstätningar. Detta breddar Trelleborgs erbjudande och stärker Trelleborgs position inom attraktiva marknadssegment.

Satsningen är ett komplement till Trelleborg Sealing Solutions nuvarande affärsmodell som traditionellt har fokuserat på att utveckla långsiktiga samarbeten med större OEM-kunder. Syftet med e-handelsplattformen är att kostnadseffektivt nå en större andel av eftermarknaden samt mindre OE-tillverkare i Europa, säger Peter Hahn, ansvarig för global affärsutveckling på Trelleborg Sealing Solutions.

E-handelsplattformen innehåller ett brett standardsortiment av tätningar som exempelvis O-ringar, kolvstångstätningar och kolvtätningar samt tätningar för rotation och statiska tätningar till främst hydrauliska komponenter och applikationer. Seals-shop.com erbjuder för närvarande sammanlagt 5 000 artiklar för försäljning online. För mer information, besök www.seals-shop.com.

Trelleborg är en världsledare inom specialutvecklade polymerlösningar som tätar, dämpar och skyddar kritiska applikationer i krävande miljöer. De innovativa lösningarna accelererar kundernas utveckling på ett hållbart sätt. Trelleborgkoncernen omsätter 30 miljarder kronor och har verksamhet i över 40 länder. Koncernen består av fem affärsområden: Trelleborg Coated Systems, Trelleborg Industrial Solutions, Trelleborg Offshore & Construction, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems, samt verksamheterna Rubena och Savatech. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på börsen, och listas på Nasdaq Stockholm, Large Cap.