Trelleborg presenterar historiska försäljnings- och resultattal baserat på genomförda organisationsförändringar

Från 1 mars 2012 har Trelleborg en ny verksamhetsstruktur vilket kommunicerades i pressmeddelande från den 8 februari 2012. Med anledning av organisationsförändringarna har tidigare redovisade kvartalsdata för affärsområdena under 2010 och 2011 omräknats för att överensstämma med den nya operativa strukturen.

Uppgifterna om nyckeltalen finns i bifogad fil.

Investerare/analytiker: IR-chef Christofer Sjögren, 0410  67068,
0708 665140, christofer.sjogren@trelleborg.com

Trelleborg är en global industrikoncern vars ledande positioner baseras på avancerad polymerteknologi och djupt applikationskunnande. Vi utvecklar högpresterande lösningar som tätar, dämpar och skyddar i krävande industriella miljöer. Trelleborgkoncernen omsatte år 2011 cirka 29 miljarder kronor och har cirka 21 000 anställda i över 40 länder. Koncernen består av fyra affärsområden: Trelleborg Engineered Systems, Trelleborg Automotive, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på Stockholmsbörsen, och listas på Nasdaq OMX Nordic List, Large Cup.