Trelleborgs avyttring av verksamheten inom bromsslangar till personbilar slutförd

Trelleborgs avyttring av verksamheten inom bromsslangar till personbilar är nu slutförd. Verksamheten ingick i affärsområde Trelleborg Automotive. Köpare är franska Flexitech. Avyttringen är ytterligare ett led i Trelleborgkoncernens strategi att fokusera på utvalda segment.

Den avyttrade verksamheten har en årlig försäljning om cirka 140 MSEK och drygt 200 anställda.
All försäljning sker på den brasilianska marknaden.

Pressmeddelande om avtal om avyttringen publicerades den 13 januari 2011.

Media: Trelleborgs
Kommunikationsavdelning 0410  67038
Investerare/analytiker: IR-chef Conny Torstensson, 0410 67070, 0734 087070, conny.torstensson@trelleborg.com

Trelleborg är en global industrikoncern vars ledande positioner baseras på avancerad polymerteknologi och djupt applikationskunnande. Vi utvecklar högpresterande lösningar som tätar, dämpar och skyddar i krävande industriella miljöer. Trelleborgkoncernen omsatte år 2010 cirka 27 miljarder kronor och har cirka 20 000 anställda i 40 länder. Koncernen består av fyra affärsområden: Trelleborg Engineered Systems, Trelleborg Automotive, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på Stockholmsbörsen, och listas på OMX Nordic List, Large Cap. www.trelleborg.com