Trelleborgs förvärv av Watts Tyre Group slutfört

Trelleborgs förvärv av engelska Watts Tyre Group slutfördes den 4 februari 2011. Watts har en årlig försäljning om cirka 300 MSEK och cirka 210 anställda. Förvärvet stärker Trelleborgs världsledande position inom industridäck, genom en geografisk breddning och en ökad närvaro på eftermarknaden.

Verksamheten kommer att integreras i affärsområdet Trelleborg Wheel Systems.

Pressmeddelande om avtal om förvärvet publicerades den 24 november 2010.

För ytterligare information kontakta gärna
Media : Presschef Mikael Sjöblom, 0410 67015, 0733 74 70 15, mikael.sjoblom@trelleborg.com
Investerare/analytiker : IR-chef Conny Torstensson, 0410 67070, 0734 087070, conny.torstensson@trelleborg.com

Trelleborg är en global industrikoncern vars ledande positioner baseras på avancerad polymerteknologi och djupt applikationskunnande. Vi utvecklar högpresterande lösningar som tätar, dämpar och skyddar i krävande industriella miljöer. Trelleborgkoncernen omsatte år 2009 cirka 27 miljarder kronor och har cirka 20 000 anställda i 40 länder. Koncernen består av fyra affärsområden: Trelleborg Engineered Systems, Trelleborg Automotive, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på Stockholmsbörsen, och listas på OMX Nordic List, Large Cap. www.trelleborg.com